کروونا از طریق غذا

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: “هیچ مدرکی دال بر انتقال کوید19 از طریق غذا وجود ندارد”.

سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه گفت: ” هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس SARS – CoV – ۲ بتواند از طریق غذا یا بسته‌بندی مواد غذایی منتقل شود.”

مایک رایان , مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی در امور اضطراری بهداشتی , در پاسخ به این اظهارات اظهار داشت که ده‌ها بال مرغ منجمد وارد شده به شهر جنوبی شنزن چین شد . آزمایش آزمایش کوید19 مثبت بود . این امر باعث ایجاد نگرانی در مورد احتمال شیوع ویروس کرونا در مواد غذایی آلوده شد .

سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه گفت : ” تا کنون , چین چند صد هزار نمونه غذایی برای کوید19 آزمایش کرده‌است , اما تنها ده نمونه برای کوید19 مثبت بوده‌اند . ” و اگرچه مواد ژنتیکی ویروسی را می توان بر روی برخی سطوح یافت، مانند غذاهای بسته‌بندی‌شده، هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کرونا ویروس می‌تواند از طریق غذا منتقل شود.

در اوایل ماه جولای، پس از گزارش‌ها شهرهای بندری جیامن و دالیان، چین واردات میگوی اکوادوری را به دلیل ترس از شیوع این بیماری متوقف کرد. و براساس گزارش رویترز، این ویروس در روز چهارشنبه در طی یک بازرسی روتین توسط مقامات در استان آنهوی در شرق چین در بسته‌بندی‌های منجمد میگو از اکوادور شناسایی شد. اما تاکنون هیچ مورد انسانی از کرونا ویروس با غذای آلوده ارتباطی نداشته است.

رایان روز پنج شنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مواد غذایی یا زنجیره غذایی در انتقال این ویروس مشارکت دارند”. او گفت : ” مردم نباید از بسته‌بندی غذا یا غذا یا فرآوری یا تحویل غذا بترسند … غذای ما از دیدگاه کوید19 ایمن است .

بخوانید
تغذیه در بیماران قلبی

راهنمای سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که انتقال مواد غذایی “به شدت غیر محتمل” ویروس‌های زمینی را می توان با آشپزی کشت.

سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (‏فائو)‏در راهنمایی علمی مشترک خود در زمینه امنیت غذایی از اوایل ماه آوریل اعلام کردند که انتقال COVID۱۹از طریق بسته‌بندی مواد غذایی یا مواد غذایی “بسیار بعید” دانست.

ما می‌دانیم که ویروس می‌تواند برای مدتی بر روی سطوح باقی بماند، اما اگر دسته‌ای خود را بشویید ویروس می‌تواند بر روی دستان شما غیرفعال شود.”

ما هیچ نمونه‌ای از جایی که این ویروس به عنوان یک عامل غذایی منتقل شده‌است نداریم … اگر گوشت پخته شود، ویروس‌ها می‌توانند کشته شوند.
بنابراین، بهداشتی کردن سطوح آماده‌سازی غذا و وعده‌های غذایی به طور کامل می‌تواند به طور موثر بیشتر ویروس‌ها را بکشد.

کروناویروس ها نمی‌توانند در مواد غذایی چند برابر شوند؛ براساس راهنمایی سازمان بهداشت جهانی در زمینه ایمنی غذایی، آن‌ها برای تکثیر به یک حیوان یا میزبان انسانی نیاز دارند.” ” تا به امروز هیچ مدرکی دال بر انتقال بیماری‌های تنفسی از طریق غذا یا بسته‌بندی مواد غذایی وجود ندارد.

در عوض , محرک‌های اصلی انتقال کوید19 قطرات تنفسی یا ذرات معلق از سرفه و عطسه , یا تماس با سطوح آلوده هستند .