گچ فایبرگلاس

باز کردن گچ فایبرگلاس در منزل


یکی از روش های بی حرکت کردن شکستگی بعد از جااندازی آن استفاده از گچ فایبرگلاس است. شما می توانید به صورت شبانه روزی تنها با یک تلفن هر جایی از تهران که هستید درخواست بازکردن گج فایبرگلاس بدهید. پرستاران ما در کوتاهترین زمان در منزل شما حاضر خواهند بود.

باید یادآور شویم که نام اصلی و درست این روش Cast است و چون اولین بار از گچ ( این ماده همان گچ ساختمانی است که مواد دیگری را برای بهبود کارکرد به آن اضافه کرده اند) برای این کار استفاده شد در زبان فارسی به گچ گیری معروف شده است.

امروزه در بسیاری از موارد از مواد جدیدتری مانند فایبرگلاس برای گچ گیری استفاده میشود که با آن گچ فایبرگلاس می گویند.

گچ فایبرگلاس ماده ای است که از آن برای گچ گیری اندام آسیب دیده استفاده میشود. امروزه استفاده از گچ برای درست کردن این قالب ها بتدریج کمتر شده و جای خود را به فایبرگلاس داده است.

گچ فایبرگلاس یک ماده کامپوزیت Composite بوده که از فیبرهای شیشه و یک رزین تشکیل شده است. این ماده در عین سبکی بسیار مقاوم بوده و به همین علت جانشین مناسبی برای گچ است.

برای استفاده در پزشکی فایبرگلاس بصورت نوارهایی با عرض های متفاوت تهیه میشود و پزشک معالج با پیچاندن این نوارها به دور اندام یک قالب محکم و سبک را در اطراف آن ایجاد میکند. 

برا اینکه بتوانید گچ را باز کنید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا احتمال ایجاد آسیب در بافت گچ گیری شده را به حداقل برسانید. کارشناسان آلام طب به  صورت شبانه روزی آماده بازکردن گچ در منزل شما هستند. این تنها راه ایمن برای بازکردن گچ است. اما اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید حتما از فرد دیگری که همراهتان هست بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. پس به ادامه این مطلب دقت کنید:

نحوه باز کردن گچ: Cast Removal


برای باز کردن گچ مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای بازکردن گچ نیاز به اره برقی، قیچی برش ولباند، وسیله مخصوص باز کردن درز گچ خواهید داشت.

دقت کنید که استفاده از اره برقی هیچ خطری برای شما نخواهد داشت ( به هیچ وجه نگران نباشید).

2- بریدن گچ: بهتر است این برش در دو طرف اندام بر روی گچ باشد تا گچ به راحتی از اندام جدا شود. دقت کنید اره را با احتیاط فقط در جهت عمود بر گچ حرکت بدهید . حرکت دادن اره در امتداد گچ و به موازات خط برش باعث بریدن گچ نمی شود.

3- بازکردن درز برش: برای این کار از وسیله مخصوص بنام اسپیریدر استفاده کنید. با گذاشتن لبه این وسیله بین درز برش و فشار به دسته های آن ، دهانه لبه گچ از هم باز می شود و بطور کامل جدا می گردد.

4- بریدن ولباند با قیچی: چون اره فقط گچ را می برد و در جاهایی گچ با ولباند روی اندام در تماس محکمی قرار دارد بهتر است ولباند زیر گچ با قیچی بریده شود تا گچ از اندام بطور کامل جدا گردد.

بخوانید
آزمایش خون بارداری

پیام بگذارید