تب

تب بالای ۳۸ درجه به تنهایی نشانه ابتلا به ویروس کرونا نیست . بلکه بروز چندین علامت در کنارهم می تواند تا حدود بسیاری نشان دهنده ابتلای فرد به کرونا ویروس باشد.

بدین منظور می توانید با مطالعه ادامه مطلب و امتیاز دهی به علائم احتمالی خود ، تا حدود بسیاری به واقعیت بیمار بودن خود نزدیک شوید.

اگر افراد سرفه می کنند یا گلودرد و درد عضلانی و اسهال دارند همچنین اگر آنها علائم سرما خوردگی دارند و برای هریک به همراه سردرد و تب بالای ۳۷ درجه باید یک امتیاز درنظر بگیرند.

اگر افراد دارای تنگی نفس و خستگی و کسالت دارند باید دو امتیاز برای هریک از موارد در نظر بگیرند.

اگر در منطقه زندگی شان افراد با کرونا مثبت باشد برای این مسئله سه امتیاز و اگر ۱۴ روز در سفر بوده و یا با بیماردن کرونایی و خانواده شان ارتباط داشته برای از موارد سه امتیاز در نظر گرفته شود.

اگر مجموع امتیازها بین ۱ تا ۲ بوده نباید ترس و دلهره داشته باشید و اگر امتیاز ها بین ۳ تا ۵ باشد باید افراد بهداشت فردی را رعایت و ارتباطات را محدود کنند و اگر امتیاز های شان بین ۶ تا ۱۲ باشد باید با یک پزشک مشورت کنند.

اگر مجموع امتیاز بین ۱۲ تا ۲۰ باشد باید فورا به مراکز درمانی یا به وسیله آمبولانس به بیمارستان مراجعه و تست کرونا از ان فرد گرفته شود.

بخوانید
امکان انتقال کرونا از فاصله ۳٫۹ متری

پیام بگذارید