تعویض لوله معده در منزل

تعویض لوله معده در منزل

لوله ی معده یکی از تجهیزات پزشکی محسوب می شود که در برخی موارد و بیماری ها بسیار کاربردی هستند. برخی بیماران شرایط خوردن غذا و حتی توانایی انجام این کار را ندارند که در این شرایط از لوله های معده استفاده می کنند. در واقع لوله ی معده لوله ی باریک و کاملا بهداشتی است که از راه پوست وارد معده می کنند و از این طریق مواد مغذی که به صورت مایع هستند را وارد معده می کنند. استفاده از این لوله های معده تنها در برخی از بیماران استفاده می شود و کاربرد دارد که شامل موارد زیر می باشند:

۱- مورد اول بیماران سالمند هستند که در برخی از این افراد ناتوانی و قدرت بدنی بسیار کم است به همین دلیل نه قدرت حرکت دارند و نه حتی خوردن غذا به این منظور برای بهتر بودن حال جسمیشان از این لوله های تغذیه استفاده می شود.
استفاده از این لوله ها اصلا دردی ندارد اما نگهداریشان کمی سخت است که باید در این خصوص حتما نکات بهداشتی رعایت شود. هم چنین دسته ی دیگر از افراد سالمند هستند که مشکل آلزایمر را دارند که در این بیماری عقل رو به زوال است و ممکن است فرد فراموش کند که غذا و آب استفاده کند که در این شرایط از لوله ی معده می توان استفاده کرد اما به یاد داشته باشید که استفاده از این روش اصلا ضروری نیست و پزشک تنها با تصمیم خانواده ی بیمار این روش به کار می رود اما در برخی موارد هم هست که پزشک استفاده از لوله ی معده را ضروری می داند و باید استفاده شود تا بیمار شرایط جسمانی نسبتا خوبی داشته باشد. بیمارانی که ناتوان در خوردن و آشامیدن هستند بهتر است از لوله ی معده استفاده کنند چرا که اگر غذا و مواد مغذی به معده نرسد، بدن را رو به زوال می کشاند. افراد مسن نسبت به افراد جوان برای انجام تمام کارهای پزشکیشان باید دقت بیش تری صرف شود تا کار دقیق تر انجام شود و عفونتی هم صورت نگیرد چرا که سیستم ایمنی این افراد با توجه به سنی که دارند پایین است و به سختی با عفونت و بیماری مبارزه می کنند.

بخوانید
دیابت نوع ۱ چیست ؟

۲- مورد بعدی افرادی است که سرطان دارند. برخی افراد در اثر سرطان مری و یا معده ممکن است نتوانند غذا بخورند که در این شرایط استفاده از لوله ی معده جهت تغذیه و استفاده از انواع ویتامین ها لازم است.
برای این افراد در اتاق عمل سوراخی در معده ایجاد می کنند و لاله ای از خارج داخل معده ایجاد می کنند. این لوله مخصوص و باریک است و از طریق آن مواد مغذی وارد معده می شود. البته این شرایط برای برخی افراد ممکن است اتفاق افتد و بیش تر برای مواقع بسیار شدید و حاد است که پزشک از فرد قطع امید کرده است.

تعویض لوله معده در منزل

۳- مورد بعدی برای افرادی که در کما داخل منزل است استفاده می شود. برخی از خانواده ها رضایت به قطع دستگاه فردی که داخل کما است نمی دهند و ترجیح می دهند از آن ها داخل منزل نگهداری کنند.
در این شرایط مواد مغذی را از طریق لوله ی معده وارد بدن بیمار می کنند و البته تزریق سرم هم برای آن ها کاربردی می باشد.

و حتی برخی افراد ممکن است در اثر تصادف حادثه ناگوار ی برایشان ایجاد شود و اگر آسیبی به قسمت های مهم بدنشان هم ایجاد شده باشد ممکن است در این شرایط اصلا قادر به خوردن غذا و یا هضم غذا نباشند و باید در منزل محیطی کاملا بهداشتی و استریل برایشان باشد تا تمامیه خدمات پزشکی هم برایشان در منزل انجام شود که در این شرایط برای این بیماران از لوله ی تغذیه معده استفاده می شود تا دو مرتبه به حالت اولیه شان بازگردند و سلامت کامل خود را به دست آورند.
این موارد ذکر شده جز دسته ای هستند که بیش ترین استفاده را از این خدمات دارند و هم چنین استفاده از لوله ی تغذیه باید در محیطی استریل باشد و بیمار کاملا بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی باشند چرا که راه معده باز است و محیط خارج و الودگی به سرعت می تواند وارد شود و در نهایت عفونت را به همراه دارد.
عفونت اگر وارد بدن شود می تواند کل بدن را فرا گیرد و در نهایت خطر مرگ وجود دارد. پس حتما در صورت استفاده از این لوله ها بهتر است تمام نکات رعایت شود و نگهداری های لازم صورت بگیرد.

بخوانید
آیا نوزادان مادران مبتلا به کرونا ، کرونا میگیرند ؟

وصل سوند معده در منزل

متصل کردن سوند یکی از خدمات تخصصی پزشکی محسوب می شود که توسط افراد متخصص و یا تجربه داخل منزل هم انجام می شود و هم چنین منظور از استفاده از این سوند این است که فرد بتواند بهتر روند بهبودی را طی کند و تنها برای آن دسته از بیماران است که نمی توانند آب و مواد غذایی را مصرف کنند. استفاده از سوند برای این افراد بسیار مهم و ضروری است تا بدن بتواند تغذیه کند و سیستم دفاعی خود را تقویت کند تا بتواند با انواع عامل بیماری زا مقاومت کند.
سوند معده در واقع تیوبی نازک و باریک است که از بیرون وارد معده می شود که در دو دسته ی بلند مدت و کوتاه مدت هستند. این تیوب ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند تا استفاده از آن ها آسان باشد و بیمار در حین استفاده اذیت نشود.

وصل سوند معده در منزل
سوند هایی که بیماران استفاده می کنند گاواژ هستند و این خدمات در منزل هم توسط پرستاران انجام می شود چرا که برخی از بیماران امکان و توان خارج شدن از منزل را ندارند به همین دلیل لازم است از خدمات در منزل استفاده کنند. استفاده از سوند کاربردها و مزایایی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مورد اول برای کاهش کم اشتهایی، استفراغ های مکرر استفاده می شود.

۲- افراد سالمند که توانایی غذا خوردن ندارند که لازم است حتما از سوند معده استفاده کنند.

۳- کاربرد بعدی جهت تغذیه ی گاز معده هم می باشد چرا که گاز اگر داخل معده بماند در طول زمان سمی خواهد شد پس لازم است حتما تخلیه شود.

این موارد از مهم ترین مزایا محسوب می شود که در صورت لزوم می توانید به کار ببرید و این خدمات هم داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود و هم داخل منزل برای برخی افراد که شرایط خاص دارند.

هزینه نصب یا تعویض سوند معده

خدمات پزشکی هر کدام هزینه های مخصوص به خود را دارند که این هزینه ها همگی بر طبق تعرفه های مشخص شده در  پزشکی می باشد که از سوی مدیران و اتحادیه ی بهداشت تنظیم می شود و در تمام مراکز این هزینه ها به یک میزان است. برخی موارد در تعیین هزینه ها مهم هستند که این موارد شامل:

بخوانید
درمان میگرن با رژیم غذایی مناسب

۱- مورد اول نوع سوندی است که متصل می کنند چرا که هر کدام هزینه ی مخصوص خود را دارد و سوندهای کوتاه مدت و طولانی مدت می باشند.

۲- مورد دوم سوندهای خاص است که برای بیماری های خاص استفاده می شوند و این سوند ها از طریق بینی می باشند و نصبشان از این طریق است.

۳- و اما مورد سوم هزینه ی دستمزد و ایاب و ذهاب فردی که قرار است نصب سوند را انجام دهد هم محاسبه می شود که این مورد در خصوص نصب داخل منزل است.

هزینه نصب یا تعویض سوند معده

با توجه به این موارد تمام هزینه ها به راحتی قابل محاسبه خواهد بود و در هر زمان و مکانی می توانید از این خدمات استفاده کنید و برای استفاده از این خدمات در منزل تنها کافیست در سایت های معتبر مشخصات و فرم را پرکنید تا در کوتاه ترین زمان به محل زندگی شما حضور یابند.

سوند معده چیست؟

سوند معده در واقع لوله ای است که جنسی از پلاستیک مرغوب دارد و این لوله شیشه ای می باشد تا ورود و خروج مواد غذایی کاملا مشخص باشد. این لوله بسیار نازک و سبک است تا حمل آن آسان باشد. معمولا انواع مختلفی دارند چرا که برخی بیماران تنها برای مدتی کوتاه نیاز به استفاده دارند اما برخی دیگر طولانی مدت احتیاج دارند.

سوند معده چیست؟
تنها نکته ای که در این خصوص باید رعایت شود این است که بهداشت و نکات بهداشتی باید اجرا و انجام شود چرا که بدن باز است و به سرعت کوچک ترین میکروب و آلودگی را می گیرد که اگر این اتفاق ایجاد شود سلامت شخص تا حد زیادی به خطر می افتد.
در صورتی که بیماری دارید از سوند استفاده می کند حتما در اتاقی مخصوص باشد و رفت و آمد کاملا محدود باشد تا اتفاق بدتری برای بیمار ایجاد نشود.