تفاوت باکتری ها و ویروس ها

تفاوت باکتری ها و ویروس ها به شکلی است که دانشمندان توانستند به درستی کرونا را یک ویروس بنامند اما در چند روز گذشته شایعه ای مبنی بر باکتریایی بودن کرونا در میان مردم پیچید.

این ادعا ابتدا به عنوان یک پیام در واتس اپ پرتغالی ها شروع به انتشار کرد و سپس در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی و گروهای حامی تیوری توطئه آمریکا به سرعت پخش شد و سازمان حقیقت یاب برزیلی Agência Lupa در تاریخ 15 MAY این ادعا را رد کرد.

وزارت بهداشت ایتالیا ، ویروس کرونا ی جدید را SARS-CoV-2 و بیماری ناشی از آن را ، COVID-19 توصیف میکند ، همان طور که CDC و WHO آنها را به این صورت خوانده اند . همه آنها توضیح می دهند که کرونا ویروس جدید یک سویه تازه شناخته شده در خانواده کرونا ویروس ها است که شامل ویروس هایی مانند MERS و SARS می‌باشند. پس به گفته ی وزارت بهداشت ایتالیا یک ویروس است .

در اینجا ، مهم است که تفاوت باکتری ها و ویروس ها را درک کنید. باکتریها ارگانیسم های تک سلولی هستند که می توانند در محیط های مختلف زندگی کنند عفونتهای باکتریایی معمولاً با آنتی بیوتیک قابل درمان هستند.اما ویروس ها از باکتری ها کوچکتر هستند و برای تکثیر به یک میزبان زنده احتیاج دارند. آنها را نمی توان با آنتی بیوتیک درمان کرد.
ویروس که اکنون با نام SARS-CoV-2 شناخته می شود در تاریخ 7 ژانویه در چین شناخته شد و اطلاعات مربوط به آن در سطح بین المللی برای اهداف تحقیقاتی به اشتراک گذاشته شد.
تصویر ویروس نیز در طی چند ماه گذشته بسیار فراگیر بوده است. آنها تاج هایی را نشان می دهند که معمولاً از خانواده coronavirus است .

بخوانید
سندرم روده تحریک‌پذیر

علاوه بر این ، نه تنها ممنوعیتی از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا CDC برای کالبد شکافی روی قربانیان Covid-19 مطرح نشده است بلکه در این سند عمومی ، این نهاد پروتکل های امنیتی را برای انجام این نوع از مراحل در طول همه گیری ارائه می دهد.

مطابق چندین مجله علمی و مطالعات علمی برجسته ، ترومبوز یا ایجاد لخته های خون از جمله عوارضی است که در بیماران Covid-19 مشاهده می شود
به همین دلیل WHO همچنین برای جلوگیری از عوارض مربوط به “ترومبوآمبولی وریدی” استفاده از هپارین با وزن کم مولکولی را در مدیریت بالینی بیماران مظنون به Covid-19 توصیه کرده است.
با این حال ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید ترومبوز عامل اصلی مرگ و میر بیماران Covid-19 یا داروهای ضد انعقادی تنها داروی درمان بیماران مبتلا به کروناویروس است