بیوتین

به بیوتین ویتامین H یا ویتامین B7 نیز گفته میشود.

از علائم کمبود آن میتوان به شوره سر، خشکی پوست، موخوره، ریزش مو و مشکلات گوارشی از جمله یبوست اشاره کرد‌

مقدار نیاز روزانه بدن به بیوتین، ۳۰ میکروگرم در روز می باشد.

هر آمپول بیوتین جهت تزریق عضلانی حاوی ۵ میلیگرم ( ۵۰۰۰ میکروگرم ) بیوتین می باشد.

بیوتین به صورت قرص های ۳۰۰ میکروگرم، ۸۰۰ میکروگرم، ۱۰۰۰ میکروگرم و ۵۰۰۰ میکروگرم نیز در دسترس می باشد.

مقدار مصرف آمپول های بیوتین به صورت ۱ یا ۲ آمپول سه بار در هفته برای ۶ هفته به صورت عضلانی می باشد

بپانتین ( دکسپانتنول )

ویتامین B5 ( پانتوتنیک اسید ) از علائم کمبود آن میتوان به خستگی، بی خوابی، افسردگی، تحریک پذیری و بی قراری اشاره کرد.

پانتوتنیک_اسید به صورت اشکال تزریقی ۲۵۰ میلیگرم/میلی لیتر جهت تزریق عضلانی و قرص های ۱۰۰ میلیگرم کلسیم پانتوتنات در دسترس می باشد‌.

کامنت تکمیلی از : آقای دکتر ( بچه محل امام رضا ) : داروساز

در مورد اشکال دارویی بیوتین
نکته رو خواستم اشاره کنم
بیوتین علاوه بر قرص های 300 میکروگرم ،

قرص های 300 میلیگرم هم دارد با برند پروجیو که سروینک سایزش سه هست به رنگ سبز می باشد مخصوص بیماران ms

یعنی تو سه تا قرص 300 میلی گرم داردو هر قرصی 100 میلی گرم که
شرکت نانو الوند میزند
دستورش هم همان هست
کاربردش به عنوان مکمل برای بیماری ام اس هست و در داروخانه های خاص فروش میرود

اینو هم اضافه کنید تا اشکال دارویی کامل شود و اشتباهات نسخه پیچی هم کمتر
همون طور که از دوزش مشخص قیمتش هم بالاست ۹۰ تایی ۲۷۰ هزار تومان هست

نکات تکمیلی برای مصرف قرص بیوتین ۳۰۰ میلی گرم

از مصرف همزمان این قرص با سفیده تخم مرغ خام خودداری شود

مصرف دو عدد سفیده تخم مرغ خام در روز به مدت چند ماه باعث کمبود بیوتین و عوارض جدی میشود مخصوصا در بدنسازان.

ایمیدین یا ایمدین از قرص های خیلی معروف هستند که این روزها معروف ترین مدل ها و کسانیکه تمایل دارن جوانیشون بیشتر حفظ بشه از این قرص استفاده میکنند

ایمدین چطور باعث جوان سازی می شود؟

محافظت از پوست فقط بصورت کارهای موضعی از قبیل استفاده از کرم های موضعی و روش هایی مثل rf و غیره نیست. بلکه راهی که بتونه از درون ساختار پوست رو ترمیم کنه ، بهترین انتخاب هست

یکی از انتخاب هایی که این هدف را محقق می کند، قرصی به اسم ایمدین است. چون مراقبت از پوست باید هم بصورت درونی و هم بیرونی باشد. همانطور که گفته شد برای مراقبت های بیرونی از پوست کرم ها و لایه بردارهای مختلفی وجود دارد. ولی برای مراقبت های درونی این قرص بهترین انتخاب است. 

قرص های ضد پیری ایمدین در هر سنی که باشید پوستتان را از درون مراقبت می کنند. این محصولات درسطحی نزدیک به زیر پوست (از درون) عمل می کنند تا پوستی نرم تر ، لطیف تر و زیباتر بسازند. قرص های ضدپیری ایمدین در لایه های عمیق تر پوست جایی که کرم های موضعی و لوسیون ها قادر به نفوذ در آن نیستند اثر می کنند تا کیفیت کلی ، ساختار و ظاهر پوست را بهبود بخشند. بنابراین قرص های ضد پیری ایمدین را به برنامه زیبا سازی روزانه خود بیفزائید و از اثرات مفید عملکرد درونی آن لذت ببرید.

نحوه و زمان مصرف ایمدین به چه صورت است؟
برای برخورداری از اثرات بی نظیر این قرص، می بایست روزانه دو قرص همراه با آب بخورید. 

چه مدت بعد از مصرف، اثرات خوب ایمدین ظاهر می شود؟
معمولا سه ماه پس از مصرف بهترین زمان برای اثر بخشی این قرص است.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتن

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین به روش‌ های مختلفی انجام می شود و روش ها نسبت به تجربه و اطلاعات شخص انتخاب می شود به طور مثال برخی از روش های تزریق را می توانیم در موارد زیر ذکر کنیم.
برخی از متخصصین معتقد هستند که هر دو ویتامین را باید با یک دیگر ترکیب کرد و سپس تزریق شوند. اما برخی دیگر از پزشکان بر این باور هستند که هر کدام از ویتامین ها با سرنگ جداگانه ای به فرد تزریق شود اما برای کودکان تزریق این ویتامین ها باید طبق دستور پزشک انجام شود تا مشکلاتی برای کودک پیش نیاید معمولاً مصرف قرص یا تزریق بیوتین بپانتین برای کودکان توصیه می‌شود به دلیل این که کودکان با خوردن ویتامین های دیگر می توانند بیوتین های مورد نیاز را در بدن فراهم اورند همچنین در دوران بارداری برای تزریق این ویتامین ها نسبت به تشخیص پزشک می‌ توان از این ویتامین ها استفاده کرد و ممنوعیت خاصی را برای زنان باردار به وجود نمی آورد. دلایلی که سبب می شود فرد به تزریق آمپول بیوتین بپانتین احتیاج پیدا کند متفاوت است اما برخی از دلایل مهم را در موارد زیر ذکر می کنیم.

۱- مصرف برخی از دارو های خاص

مصرف برخی از دارو های ممکن است از جذب برخی ویتامین‌ ها در بدن شما جلوگیری کند و بدنتان به بیوتین نیاز داشته باشد.
دارو هایی که سبب کاهش جذب بیوتین می شوند شامل آنتی‌ بیوتیک‌ ها و دارو های ضد تشنج می باشد و اگر چنین دارو هایی مصرف می کنید بهتر است که بدانید بدنتان به بیوتین و بپانتن احتیاج دارد. همچنین مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها باکتری‌ های خوب روده را که به طور خودکار و طبیعی بیوتین تولید می کنند را از بین می برد.

۲- مشکلات روده ای

همان طور که گفته شد باکتری های خوب روده می توانند به طور طبیعی بیوتین بسازند و اگر بیماری خاصی در روده های خود داشته باشید از جذب مواد مغذی از غذا توسط بدن شما جلوگیری می شود و بیماری هایی مانند بیماری کرون و کولیت از جذب بیوتین جلوگیری می کند.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتن

۳- رژیم غذایی طولانی‌ مدت و نامناسب

داشتن رژیم سخت و نامناسب سبب جلوگیری از دریافت ویتامین‌ ها و مواد معدنی از غذا ها می شود و اگر طبق یک رژیم غذایی مناسب پیش بروید تحت هیچ شرایطی مشکلاتی مانند کمبود ویتامین های مهم مانند بیوتین و… نمی شوید.

بررسی تاثیر آمپول بیوتین بپانتن بر مو

آمپول بیوتین بپانتن یکی از دارو هایی می باشد که پزشکان برای بهبود وضعیت بر مو تحویز می کنند و تاثیر ان در مدت زمانی کوتاهی کاملا مشخص می‌ شود. آمپول بیوتین و بپاتن باعث تقویت فولیکول‌ های مو شده و در رشد مجدد مو ها کاملا موثر است و ریشه مو ها را تحریک می‌ کنند.
زمانی که فولیکول‌ های مو تقویت و تحریک می‌ شوند، در نتیجه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با موهای ضخیم‌ تر و پر پشت‌ تر رو به رو خواهید شد. این دو آمپول بیوتین و بپانتن حاوی دو ویتامین اصلی که برای مو بسیار نیاز است می باشد که این دو ویتامین به نام بیوتین و بپانتن هستند که به ترتیب با نام B7 و B5 نیز در جامعه پزشکی نام برده می‌ شود.
این دو ویتامین بیوتین و بپانتن برای پوست سر و مو ارزش بسیار زیادی دارد و گاهی اوقات در شرایط خاص کاملا ضرروی به حساب می آید  و نقش مهمی را در تقویت مو ها بر عهده دارند.
گاهی اوقات افراد مایل به امپول زدن نیستند به همین دلیل می توانید از این دو ویتامین به صورت فرص تهیه کنید تا از ویتامین های ان بهره مند شوید. فواید استفاده از آمپول بیوتین و بپانتین برای مو ها را می توانیم در موارد زیر ذکر کنیم.

۱- کمک به ضخیم‌ تر شدن مو های نازک

۲- تحریک فولیکول های مو برای رشد مو های جدید

۳- توقف ریزش مو

۴- براق کردن و مقاوم کردن مو ها

۵- ایجاد لایه‌ ای از رطوبت روی ساقه مو ها برای محافظت بیشتر از ساقه ی مو

۶- تقویت کامل مو از ریشه تا ساقه

بررسی تاثیر آمپول بیوتین بپانتن بر مو

 اگر به مو های بلند علاقه بسیار زیادی دارید می توانید برای بلند کردت مو های خود از این امپول استفاده کنید تا در کمترین زمان رشد موهایتان افزایش پیدا کند. این ویتامین در عین حال که مو هایتان را بلند می کند سبب سالم رشد کردن موهایتان نیز می شود همچنین،  می توانید به منظور تغذیه رسانی کامل و مناسب موهایتان از ریشه تا ساقه نیز از این آمپول استفاده کنید.
یکی دیگر از فواید استفاده از این دو آمپول در جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌ها می باشد که سبب افزایش استحکام و مقاومت بیشتر در ناخن هایتان می باشد و به عنوان یک مکمل کامل عمل می کند. اگر قصد دارید این آمپول بیوتین را تهیه کنید بهتر است حتماً به داروخانه ها و مراکز معتبر مراجعه کنید و تحت هیچ شرایطی این محصول را مراکز و مجموعه های نا معتبر خریداری نکنید به دلیل این که ممکن است عوارض کاملا جبران‌ ناپذیری به همراه داشته باشد و تاثیرات کاملا منفی بر روی بدنتان داشته باشد.

وجود بیوتن در بدن به متابولیسم چربی‌ ها و کربوهیدرات‌ های بدن کمک زیادی می‌ کند و بهترین خاصیت آن این است که سبب چاق شدن افراد نمی شود اما در واقع بهتر است که بدانید  مصرف ویتامین‌ ها می‌ تواند سبب افزایش اشتها در فرد شوند، به همین دلیل ممکن است افرادی که در حال  کاهش وزن هستند و طبق رژیم پیش می روند بهتر است که با احتیاط و با توجه به تمامی موارد این ویتامین را مصرف یا تزریق کنند.

مزایای بیوتین برای بدن

بیوتین یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که دارای ویتامین H که در بین عموم با نام بیوتین شناخته شده است و بخشی از گروه ویتامین‌ های B کمپلکس نیز می باشد.
وجود بیوتین در بدن بسیار خوب و مفید است و در ادامه برخی از مزایای این ویتامین را ذکر می کنیم. وجود ویتامین‌ های B یا بیوتین به بدن کمک زیادی می‌ کنند تا غذا ها که شامل کربوهیدرات‌ ها می شود را به راحتق سوخت کند تا بدن انسان بتواند برای تولید انرژی از آن استفاده کند.
یکی از مزایای بیوتین کمک به سوخت و ساز چربی، پروتئین و… می باشد همچنین به سلامت پوست، مو، چشم، کبد و… کمک بسیار زیادی می کند. گاهی اوقات فرد در زمینه پوست، مو، کبد و… وضعیت نا خوشایندی دارد و طبق نظرسنجی خود تصمیم به تجویز بیوتین می کند به همین دلیل اگر زمانی پزشک چنین ویتامینی را تزریق کرد اصلا نگران نباشید و به تجویز دکتر اعتماد کنید.
یکی دیگر از بهترین مزایای بیوتین کمک به عملکرد بهتر سیستم عصبی بدن می باشد همچنین برخی از پزشکان مامایی در دوران بارداری این ویتامین را تجویز می کنند به دلیل این که این ماده ی مغذی به رشد بهتر جنین کمک بسیار زیادی می کند. برای دریافت بیوتین مورد نیاز بدن خود بدون نیاز به تزریق می توان با داشتن یک رژیم غذایی سالم تمامی ویتامین و بیوتین مورد نیاز بدن را دریافت کرد اما برخی از متخصصین و پزشکان معتقد هستد که اگر بیوتین دریافت شده بیش از حد باشد به داشتن مو، پوست، ناخن و… سالم تر کمک بسیار زیادی می کند.

مزایای بیوتین برای بدن
تمامی ویتامین های زیر محموعه بیوتین مانند ویتامین های B در آب حلال هستند یعنی بدن توانایی جذب آن ها را ندارد و در بدن ذخیره نمی شود اما طبق گفته پزشکان یکی از اعضای بدن توانایی ساخت بیوتین در بدن را دارد و باکتری های روده در طول روز بیوتین لازم بدن را تولید می کنند تا فرد در زندگی روزمره خود دچار مشکلات مختلف نشود.
وجود بیوتین بسیار مهم است به دلیل این که منبع مهمی برای تولید انرژی در بدن هر فرد محسوب می‌ شود و وجود آن به زندگی بهتر هر فرد کمک زیادی می کند و نبود آن سبب کاهش ویتامین های مهم و اصلی می شود. برخی از اعضای بدن با بیوتین ارتباط کاملا مستقیمی دارند به عنوان مثال کبد، سیستم عصبی، مو ها و چشم با وجود بیوتین عملکرد خود را  بهتر انجام می دهد.
یکی از بهترین مزایای وجود بیوتین  تبدیل کربوهیدرات‌ ها، چربی‌ ها و پروتئین‌ ها به انرژی است تا سلول‌ های بدن عملکرد بهتری داشته باشند و در گذر زمان کیفیت و مقاومت خود را از دست ندهد. طبق گفته ی پزشکان وجود بیوتین برای بدن انسان کاملا ضروری است و نبود آن سبب ایجاد تداخل در عملکرد اعضای بدن می شود.

بخوانید
کمبود تغذیه درزندگی