آزمایش خون در منزل

ارائه خدمات آزمایش خون در منزل


امروزه تقریباً ۹۰ درصد آزمایشاتی که برای چکاپ و تعیین سلامتی انجام می‌شود از طریق نمونه گیری خون است. خون در همه قسمت‌های بدن جریان دارد و کوچکترین تغییرات در سطح هورمون‌ها و یا سلول‌های ایمنی نشان دهنده اختلال در بدن می‌باشد که این اختلال می‌تواند نهایتاً منجر به بیماری شود.

خدمات آزمایش خون در منزل


 یکی از شاخص‌ترین و مهمترین خدماتی که توسط مجموعه ما برای شما عزیزان ارائه می‌شود، خدمات آزمایش خون در منزل است. در این خدمت نوین شما پس از هماهنگی با کارشناسان مربوطه ما در وقت تعیین شده در منزل خود اقدام به نمونه گیری خواهید کرد.

شاید برای شما عجیب باشد که چگونه در منزل آزمایش خون بدهید. این کار توسط کادر مجرب ما به راحتی و با نهایت دقت انجام خواهد شد.

بنابراین، شما نمی‌توانید توجیهات مناسبی مانند ترافیک سنگین خیابان‌ها و تداخل ساعات کاری آزمایشگاه‌ها با زمان کاری برای انجام آزمایش بیاورید. کارشناسان ما با تجهیزات کامل در اولین فرصت به منزل شما مراجعه کرده و بدون اینکه وقت خود را از دست داده باشید، می‌توانید آزمایشات لازم را در منزل خود انجام دهید.

این آزمایش یکی از خدمات مجموعه ما است که بسیاری از دغدغه‌های فکری افراد و محدودیت‌های آنها را در رابطه با مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها و صرف وقت و انرژی را به حداقل رسانده است. در این حالت، کلیه خدمات مربوط به آزمایشگاه به صورت آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی امکان پذیر است. کارشناسان ما با توجه به آدرس ثبت شده در منزل شما حضور پیدا کرده و آزمایشات لازم را انجام می‌دهند.

آزمایش خون در منزل

آزمایش خون در منزل چیست؟


 همانطور که ذکر کردیم، یکی از خدمات مجموعه ما نمونه گیری و انجام آزمایش خون در منزل می‌باشد. این کار به منظور رفاه و راحتی بیشتر بیماران و همچنین تسریع در روند انجام آزمایش صورت می‌پذیرد. برخی از بیماران مانند افراد سالمند به دلیل کهولت سن و مشکلات حرکتی نمی‌توانند به صورت حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنند. این دسته از افراد به راحتی می‌توانند از خدمات آزمایش خون در منزل استفاده کنند.

 آزمایش خون در منزل چگونه انجام می شود؟


برای انجام نمونه گیری در منزل، یکی از افراد آزمایشگاه و یا به اصطلاح فرد خونگیر که یک شخص ماهر است به منزل شما مراجعه کرده و با کامل‌ترین لوازم و تجهیزات به راحتی نمونه خون را از شما می‌گیرد. این فرد همه آموزش‌های لازم برای انجام نمونه گیری را دیده است. همچنین افراد نمونه بردار، آموزش‌های پزشکی در مواقع اورژانسی و اضطراری مانند: تشنج و یا افت فشار خون را فراگرفته‌اند و در صورت نیاز به راحتی این حوادث پیش بینی نشده را مدیریت می‌کنند.

 علاوه بر وضعیت اورژانسی، مشکلات رایجی که در هنگام انجام آزمایش خون در منزل وجود دارد؛ کبود شدن محل نمونه برداری است. در این خصوص بعد از انجام خونگیری از طریق سرنگ، خون در زیر پوست جمع شده و سبب سیاهی پوست میشود. در این خصوص باید بگوییم که پوست برخی از افراد به دلیل رنگدانه های بسیار سفید آسیب پذیر می‌باشند و هر چقدر که فرد نمونه بردار کار خود را با دقت انجام دهد، باز دست شخص مذکور کبود می‌شود.

مزایای انجام آزمایش خون در منزل


 انجام آزمایش خون در منزل مزایای فراوانی دارد که در ادامه خدمتتان عرض می‌کنیم:

صرفه جویی در وقت و انرژی

 شاید برای شما پیش آمده باشد که به علت دغدغه و مشغله کاری قید رفتن به آزمایشگاه و انجام چکاپ خود را زده باشید. شاید آنقدر سرتان شلوغ بوده است که انجام آزمایش را به وقتی دیگر موکول کرده‌اید. شاید راهکار هم همین باشد. از این به بعد نیاز نیست که به صورت حضوری به آزمایشگاه بروید. شما می‌توانید از خدمات آزمایش خون در منزل استفاده کنید. با این کار در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده‌اید.

 آیا در خانه خود سالمندی دارید که توانایی رفتن به آزمایشگاه و یا تحمل سرو صدای محیط را ندارد؟

 ما هم تحمل چنین شرایطی را نداریم؛ چه برسد به سالمندان عزیز. آزمایشگاه ها به علت شلوغی سر و صدای بسیاری دارند و تحمل این وضعیت از حوصله افراد سالمند خارج است. بنابراین راه حل چیست؟ باز هم انجام آزمایش در منزل و محل کار می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

 آیا دچار معلولیت هستید؟ و یا در خانه فرد معلولی دارید که رفتن به آزمایشگاه برایش دشوار است؟

 شما می‌توانید با استفاده از خدمات آزمایش خون در منزل به راحتی مشکل خود را برطرف کنید

 آیا بردن کودکانتان به آزمایشگاه کار دشواری است؟

 برخی از کودکان از محیط شلوغ آزمایشگاه می‌ترسند. بنابراین می‌توانید به جای مراجعه به آزمایشگاه از خدمات آزمایش خون در منزل استفاده کنید. همچنین با انجام این کار، تجربه خوبی از آزمایش را برای کودکانتان رقم خواهیم زد.

 آزمایش خون در منزل برای برخی از افراد و بیماران یک الزام و ضرورت است. شما به راحتی می‌توانید پس از ثبت درخواست خود آلام طب از خدماتی مانند: انجام آزمایش خون در محل و نمونه گیری در منزل استفاده کنید.

 از دیگر مزایای استفاده از خدمات آزمایش خون در محل، می‌توان به رهایی از ترافیک و پیدا کردن جای پارک و صرفه‌جویی در وقت و انرژی اشاره کرد.

آزمایش خون در منزل

هزینه انجام آزمایش خون در منزل


 آزمایش های پزشکی به دو دسته روتین و غیر روتین تقسیم می‌شوند. آزمایش‌های روتین مانند: آزمایش ادرار و مدفوع آزمایش خون و آزمایش های غیر روتین مانند: آزمایش مغزی نخاعی، کشت تراشه و نمونه برداری خلط یا بزاق می‌باشند.

هر کدام از این آزمایش‌ها روش های نمونه برداری متفاوتی دارند و بسته به نوع آزمایش کارشناس مربوطه با ابزارهای لازم در محل دلخواه شما حضور یافته و نمونه گیری در منزل انجام خواهد شد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه‌های آزمایش خون در منزل با کارشناسان مربوطه ما تماس بگیرید.

شرایط انجام آزمایش


برای انجام آزمایش در خانه شما باید همه شرایطی که از سمت آزمایشگاه تعیین می‌شود به طور کامل رعایت کنید. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • عدم استعمال دخانیات به خصوص سیگار
  • ناشتایی ۸ الی ۱۲ ساعت
  • ساعت انجام نمونه برداری برای آزمایش کورتیزول در ساعت هشت صبح
  • قبل از انجام نمونه برداری برای آزمایش پرولاکتین باید سه ساعت قبل از انجام آن بیدار شوید.
  • عدم مصرف برخی از داروهای خاص در شب قبل از انجام آزمایش

 رعایت تمامی نکات گفته شده در بالا سبب افزایش صحت و دقت جواب آزمایش شما خواهد شد؛ بنابراین تلاش کنید که همه موارد را به طور کامل رعایت کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.