تزریقات در منزل

امروزه یکی از مهم‌ترین خدمات مراکز پرستاری و مراقبتی، ارائه خدمات تزریق در منزل می‌باشد. تزریقات در منزل، نیازهای تزریقی افراد بیماری را که در شرایط نامساعد و رنج به سر می‌برند را به آسانترین و بهترین شکل ممکن رفع می‌کند.

همانطور که می دانید خانه افراد، بهترین مکان برای سپری کردن دوره نقاهت پس از بیماری، جراحی و یا بستری می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از خدمات تزریق در منزل به بهترین شکل ممکن از خود و عزیزانتان مراقبت کنید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با استفاده از این خدمات، وقت و انرژی خود را در ترافیک‌های شهری برای یافتن بیمارستان، بیهوده هدر ندهید.

امروزه برای مواردی مانند تزریقات نیازی نیست که از منزل خود خارج شوید. شما می‌توانید تزریقات خود را به مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری بسپارید. این خدمات در نهایت آرامش در منزل توسط پرستاران آموزش دیده و مجرب انجام می‌شود.

چرا باید از خدمات تزریق در خانه استفاده کنیم؟


 تزریقات پایه و اساس درمان پزشکی است. به همین خاطر نیاز است تا توسط یک پرستار حرفه‌ای و مجرب انجام شود. بسیاری از افراد مدعی انجام این کار به صورت غیر علمی و تجربی هستند. دقت داشته باشید که انجام این کار توسط افراد غیر متخصص، خسارات جانی جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

 تزریقات نیاز به آموزش، تخصص و تجربه دارد و به این سادگی که به نظر می‌رسد، نیست. بسیاری از افراد بنا به دلایل گوناگون مانند: آسیب‌دیدگی، بیماری، کهولت سن نیاز به تزریق دارو به صورت روزانه دارند. به همین خاطر استفاده از خدمات تزریق در منزل برای این دسته از افراد، مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

 

خدمات تزریق در منزل، نه تنها سبب رهایی آنها از دردسرهای جابجایی می‌شود، بلکه می‌توانند در جریان نیازهای پزشکی خود قرار بگیرند.

داروها بنا به دستورالعمل‌هایی که دارند، نیازمند نوعی خاصی از تزریق می‌باشند. اگر این کار توسط افراد غیر حرفه‌ای صورت پذیرد می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

تزریقات در منزل

 

 انواع تزریق در منزل


تزریق عضلانی:

در این نوع تزریق دارو به اعماق عضلات فرد تزریق می‌شود و جذب دارو توسط رگ‌های خونی به آسانی صورت می‌پذیرد.

تزریق عمیق عضلانی:

برای داروهایی که به صورت پودری و یا بر پایه روغن می‌باشند، تزریق دپو انجام می‌شود. در این نوع تزریق، دارو به تدریج توسط بافت اطراف جذب می‌شود.

تزریق وریدی:

در این نوع تزریق سوزن به ورید وارد شده و دارو به طور مستقیم وارد جریان خون می‌شود.

تزریق زیر جلدی:

در این نوع تزریق دارو به بافت بین عضله و پوست تزریق می‌شود.

تزریق داخل پوستی:

در این مدل از تزریق دارو به طور مستقیم به لایه‌ای که درست در زیر اپیدرم پوست واقع شده است، تزریق می‌شود.

 مزایای استفاده از خدمات تزریق در منزل


خدمات تزریق در خانه توسط پرستاران مجرب و آموزش دیده، مزایای بسیاری دارد که برخی از برجسته‌ترین آن‌ها را در ادامه مقاله برایتان بیان خواهیم کرد.

صرفه جویی در انرژی و وقت

 از برجسته‌ترین این مزایا، صرفه جویی در انرژی و وقت است. شما برای مراجعه به یک کلینیک پرستاری و یا مرکز درمانی باید مسافتی را طی کنید. علاوه بر طی کردن مسافت، این کار نیازمند صرف هزینه و زمان است. با استفاده از خدمات تزریقات در منزل به راحتی می‌توانید نیاز خود را بر طرف کنید.

 یکی از عوامل مهمی که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند، فوبیای تزریق است. به همین خاطر تزریق در منزل در کنار عزیزان و حضور در محیط آرامش بخش خانه به این افراد در حفظ آرامش در هنگام تزریق راآآکمک خواهد کرد.

تجربه آسان و راحت

 انجام کارهای پزشکی برای افراد مسن و یا کسانی که از بیماری رنج می‌برند، امری آزاردهنده و دشوار می‌باشد. حتی ثابت شده است که در این موقعیت تزریق آمپول برای آنها امری دشوار است. به همین خاطر استفاده از خدمات تزریق در منزل می‌تواند برای آنها بسیار سودمند باشد.

 مدیریت تزریق برای کودکان

 پس از سالخوردگان و افراد مسن، نوزادان و بچه‌های کوچک به تزریق منظم واکسن برای محافظت در برابر بیماری‌های مختلف نیاز دارند. تزریق آمپول به کودکان به علت ترس و درد ناشی از آن برای والدین امری چالش برانگیز است.

 در چنین شرایطی دریافت خدمات تزریقات در منزل برای کودک و والدین می‌تواند بسیار مفید و یاری دهنده باشد.

کمک اقتصادی

 تزریق در منزل از لحاظ اقتصادی بسیار عاقلانه‌تر از تزریق در کلینیک و بیمارستان است. شما با انجام این کار هم در تعداد سفرهای درون شهری خود صرفه جویی می‌کنید و هم از ارائه خدمات تزریقات در منزل توسط مراکز مراقبتی و پرستاری نیز لذت می‌برید.

 

تزریقات در منزل

 

نکاتی که باید توسط پرستاران در هنگام تزریق در منزل رعایت شود:


پرستاران در هنگام انجام خدمات تزریقات در منزل باید به نکات زیادی توجه کنند که در زیر مهم‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • پرستار باید همه تجهیزات تزریق در منزل را همراه خود داشته باشد. لوازمی مانند: پانسمان، آنژیوکت، سرنگ و …
  • رعایت موارد بهداشتی مانند ضدعفونی کردن دست و وسایل در هنگام تزریقات باید رعایت شود.
  • در برخی از موارد بهتر است، پرستار در مورد سابقه حساسیت بیمار اطلاعات کافی را کسب نماید و یا در صورت لزوم تست حساسیت انجام دهد.
  • به منظور حفظ و رعایت حریم شخصی بیماران، عمل تزریق در منزل باید در اتاق جداگانه‌ای انجام شود.

 بنابراین اگر به خدمات تزریق در منزل برای بیماران نیاز دارید، می‌توانید با ما تماس حاصل کرده و اجازه دهید که پرستاران مجرب ما در منزل شما حضور پیدا کرده و خدمات را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهند.

در راستای حفظ سلامتی خود و افرادی که دوستشان دارید و برای دریافت خدمات درمانی معمولی مانند تزریقات نیازی نیست که از خانه خارج شوید. تنها کافی است با یک تماس تلفنی از خدمات تزریق در منزل استفاده کنید.

برای انجام این کار، کافیست که با شماره تلفن یک مرکز مراقبتی تماس حاصل کنید. همچنین در اغلب موارد می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن یک مرکز پرستاری و مراقبتی مراجعه کرده و تنها با پر کردن فرم درخواست، منتظر تماس کارشناسان مرکز باشید. کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. مراکز مربوطه با ارسال یک کادر پرستاری مجرب، خدمات تزریقات در منزل را به شما ارائه خواهند داد.

 

 ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطالب بیان شده برایتان کاربردی، مفید و آموزنده واقع شده باشند.