رادیولوژی در منزل

مزایای استفاده از خدمات رادیولوژی در منزلانجام پروژه تصویربرداری و رادیولوژی در منزل، سبب می‌شود که افراد علاوه بر صرفه جویی در انرژی و هزینه در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسند. همچنین تصاویر رادیوگرافی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. مجموعه ما این امکان را برای بیماران فراهم کرده است که در منزل خود و در زمان مناسب، تصویر برداری را انجام دهند.
حتما برای شما اتفاق افتاده است که عزیزانتان در بستر بیماری باشند که نیاز به مراقبت و نگهداری کامل دارند و حتی شما به جای این که به نگهداری آن ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی ادامه دهید، ترجیح دادید تا در منزل از بیمارتان مراقبت کنید که البته این مورد تنها برای زمانی است که بیماری خیلی حاد نباشد و نیاز به وجود دستگاه ها و لوازم بهداشتی هم نیست.
در این شرایط انجام برخی کارها لازم است داخل منزل انجام شود تا بیمار بدون رفت و آمد و درگیری کارش انجام شود. امروزه با توجه به این موضوع که ممکن است بیمار در منزل باشد اکثر خدمات را در منزل انجام و ارائه می دهند تا برای انواع سنین و جنسیت و نوع بیماری کار آسان تر باشد. یکی از این خدمات مهم و کاربردی در خصوص رادیولوژی است که داخل منزل انجام می شود.
رادیولوژی در واقع عکس برداری است که بیمار برای اطلاع از وضعیت داخلی بدنش نیاز دارد تا این کار را انجام دهد و پزشک با مشاهده ی آن دستور خود را در خصوص مصرف یا عدم مصرف دارو اعلام می کند.
دلیل آن که امروزه این خدمات روی کار آماده است بیش تر در خصوص سختی برخی بیماران است که در این دوره دارند به خصوص رفت و آمدهای مکرری که در هنگام انجام کارهایی از جمله رادیولوژی، سونوگرافی، تزریقات و… دارند و به منظور سهولت و بهبود سریع تر بیمار این خدمات را به دیگر خدمات خود اضافه کرده اند تا بیمار بدون صرف وقت و انرژی به انجام کارهایی که لازم است برسد.
معمولا استفاده از خدمات پزشکی در منزل را افرادی انجام می دهند که اصلا توان و قدرت حرکت ندارند و بدنشان بسیار ضعیف شده است که به چند نمونه در این قسمت اشاره می کنیم که شامل:

۱- مورد اول که بیش تر در همه جا اولویت اصلی با افراد سالمند و مسن است که به طور طبیعی از توان و قدرت بدنی آن ها با بالا رفتن سن کم شده است و هنگامی که بیمار می شوند این روند به خودیه خود بیش تر خواهد شد و ممکن است قادر به حرکت هم نباشند که اگر داخل بیمارستان باشند با تخت به راحتی به قسمت رادیولوژی و عکس برداری می روند اما اگر داخل منزل باشند به راحتی از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده می کنند که برای استفاده از این خدمات تنها کافیست در سایت ثبت درخواست کنید و برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی این قابلیت را دارند و افراد متخصص و با تجربه ی خود را جهت انجام خدمات پزشکی به منزل متقاضیان می فرستند.
هم چنین این مورد در خصوص افراد سالمند تنها محدود به منزل نیست بلکه داخل سالمندان هم این خدمات به طور تخصصی انجام می شود. افراد مسن نسبت به افراد جوان برای انجام تمام کارهای پزشکیشان باید دقت بیش تری صرف شود تا کار دقیق تر انجام شود.
پس اگر بیماری سالخورده دارید که توانایی حرکت ندارد در خصوص انجام امور پزشکی از جمله رادیولوژی اصلا نگران نباشید چرا که خدمات در منزل می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد.

بخوانید
تست خواب

۲- مورد دوم برای افرادی که در اثر تصادف بسیار شدید شکستگی های شدیدی در بدنشان ایجاد شده است و رفت و آمد حتی با ویلچر برایشان بسیار سخت است به همین دلیل برای آگاهی از وضعیت داخلی و جسمانی بدن خود لازم است عکس برداری و رادیولوژی انجام دهند.
این همان طور که گفتیم داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی به راحتی انجام می شود اما برخی افراد که قصد دارند داخل منزل روند بهبود خود را تکمیل کنند بیش تر احتیاج به خدمات پزشکی داخل منزل دارند که حال می خواهد در خصوص رادیولوژی باشد و حتی می خواهد در خصوص تزریقات و سایر موارد دیگر باشد. که حتی برخی افراد ممکن است در اثر تصادف حادثه ناگوار تری از جمله سوختگی برایشان ایجاد شود و تقریبا اگر بدنشان را هم گرفته باشد که در این شرایط اصلا قادر به حرکت نیستند و باید در منزل محیطی کاملا بهداشتی و استریل برایشان باشد و تمامیه خدمات پزشکی هم برایشان در منزل انجام شود.

رادیولوژی در منزل

۳- مورد بعدی هم برای سایر اقشار جامعه است که ممکن است نابینا باشند و کمکی هم نداشته باشند که تنها این افراد با شماره گیری به مراکز معتبر از خدمات داخل منزل می توانند استفاده کنند.
به طور کلی افرادی که نقضی در بدن خود دارند که کمکی هم ندارند لازم است از این خدمات استفاده کنند و اصلا سختی به خود وارد نکند. این قشر جز قشر آسیب پذیر است که باید توجه ویژه ای به آن ها شود.
این موارد برای قسمت رادیولوژی بسیار مهم هستند و بیش ترین استفاده را دارند که امروزه با روی کار آمدن این سیستم ها به راحتی از تمام خدمات بهره مند شوید و کار با سیستم هم بسیار آسان بوده و نیاز به آموزش و یادگیری ندارد. در برخی بیمارستان ها فعال می باشد و مراکز درمانی و برخی کلینیک ها هم این مورد را دارند و نیروهای متخصص خود را به محل مورد نظر اعزام می کنند. در صورت نیاز با سرچ کردن به راحتی می توانید کار خود را انجام دهید.

رادیولوژی چیست؟


 رادیولوژی یا تصویربرداری تشخیصی، فرایند عکسبرداری از قسمت‌های مختلف بدن است. رادیولوژی را می‌توان فصل جدیدی از گسترش علم پزشکی دانست که با ظهورش امکان بررسی درون بدن را برای پزشکان فراهم کرده است.

تصویربرداری با اشعه ایکس، التراسوند و سی تی اسکن از متداول‌ترین روش‌های رادیولوژی هستند. در سال‌های اخیر دریافت خدمات رادیولوژی در منزل برای بیماران امکان‌پذیر شده است که در ادامه این مقاله چگونگی انجام آن، نحوه تبدیل عکس و روش محاسبه هزینه آن را برایتان به طور جامع توضیح خواهیم داد.

 چگونگی انجام رادیولوژی در منزل


 امروزه یکی از خدمات ویژه پزشکی رادیولوژی در منزل است که روز به روز بر میزان تقاضای آن افزوده می‌شود. رادیولوژی در خانه به این معنا است که دیگر برای انجام فرآیند تصویربرداری نیازی به حضور بیمار در کلینیک‌های عکسبرداری نیست و کل پروسه توسط افراد متخصص در منزل فرد صورت می‌گیرد.

 خوشبختانه پیشرفت علم در حوزه پزشکی سبب ظهور تجهیزات عکسبرداری قابل حمل یا پرتابل شده است. تجهیزاتی که به واسطه ابعاد کوچک و وزن سبک، امکان ارائه حساس‌ترین خدمات پزشکی را به طور سیار فراهم کرده‌اند.

 برخلاف گذشته، نیازی به سپری کردن فرایند زمان بر پردازش فیلم نیست و تکنیسین‌ها می‌توانند پس از تصویربرداری، بلافاصله از کیفیت تصاویری که ثبت کرده‌اند، مطلع شوند. به طور خلاصه در فرایند رادیولوژی در منزل، تکنسین رادیولوژی به خانه شما آمده و تجهیزات عکسبرداری خود را آماده می‌کند، عملیات تصویربرداری طبق دستور پزشک انجام شده و پس از پایان کار منزل شما را ترک می‌کند.

بخوانید
ویزیت پزشک در منزل شمال تهران

 

رادیولوژی در منزل

 

کاربرد انواع عکس‌های رادیولوژی


 در بسیاری از موارد، تشخیص به موقع بیماری جان بیماران را نجات می‌دهد. به همین دلیل تصاویر رادیولوژی از لحاظ تشخیصی بسیار حائز اهمیت هستند.

 اغلب پزشکان بدون دسترسی به عکس‌های واضح از داخل بدن افراد، نمی‌توانند به طور مؤثر بیماری را تحت مدیریت و بررسی قرار دهند. به همین‌خاطر، پزشکان برای تشخیص درست و در پیش گرفتن روش‌های درمانی مناسب به رادیولوژی متکی هستند.

 از پرکاربردترین عکس‌های رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رادیو گرافی: در این روش از اشعه ایکس برای مشاهده قفسه سینه، استخوان‌ها، شکم استفاده می‌شود که به آن پرتو نگاری نیز می‌گویند.

تومورگرافی کامپیوتری: در این روش تصویربرداری با استفاده از دستگاه‌های خاص از ابعاد مختلف ناحیه خاصی از بدن مانند دهان تصویربرداری انجام می‌شود. این تصاویر پس از پردازش‌های کامپیوتری به عکس تبدیل می‌شوند.

MRI: در این روش برای عکس برداری از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی استفاده می‌شود.

سونوگرافی: یکی از پرکاربردترین روش‌های تصویربرداری استفاده از امواج صوتی است که پزشک از طریق مشاهده آنها بر روی صفحه نمایش از وضعیت بیمار آگاه می‌شود. از سونوگرافی اغلب برای اکوکاردیوگرام و معاینه رحم در دوران بارداری استفاده می‌شود.

ماموگرافی: در این روش برای عکسبرداری از بافت‌های پستان از اشعه ایکس استفاده می‌شود.

فلوروسکوپی: برای ایجاد تصاویر متحرک از درون بدن از اشعه ایکس استفاده می‌شود. فلوروسکوپی کاربردهای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به معاینه دستگاه گوارش اشاره کرد.

 

 مزایای استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل


 از لحاظ کیفیت، تصاویر ثبت شده توسط تجهیزات پرتابل و کوچک که برای رادیولوژی در منزل از آنها استفاده می‌شود، هیچ تفاوتی با کیفیت تصاویر ثبت شده توسط تجهیزات بیمارستانی نیست.

 نکته‌ای که در در رادیولوژی در منزل باید به آن دقت کنید؛ این است که تکنسین‌هایی که کار تصویربرداری را انجام می‌دهند باید ماهر و متخصص باشند. یعنی علاوه بر آشنایی کامل با دستگاه‌ها باید تبحر کافی برای تنظیم زوایای عکس برداری و قرار دادن بدن بیمار در موقعیت‌های مناسب را داشته باشند.

  1.  گزارش گیری فوری: با انجام رادیولوژی در منزل می‌توانید پس از انجام عملیات تصویربرداری فوراً به گزارش کار دسترسی داشته باشید.
  2.  صرفه جویی در وقت: با انجام رادیولوژی در خانه به جای صرف زمان زیاد برای رفت و آمد و اتلاف انرژی در سالن‌های انتظار کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، بدون اینکه زحمت خروج از منزل را به خود بدهید، کار تصویربرداری شما تنها در چند دقیقه انجام خواهد شد.
  3. راحتی و آرامش بیمار: اگر خودتان و یا عضوی از خانواده شما بیمار است و شرایط حضور در کلینیک و بیمارستان را ندارید، به راحتی می‌توانید از خدمات رادیولوژی در محل بهره ببرید.
  4. افزایش ضریب ایمنی: در شرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا، حضور در محدوده خارج از منزل عملی پر ریسک بوده و انجام امور پزشکی، تشخیصی و درمانی در منزل بیشتر از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. شما با استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل نیازی به مراجعه به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها که اماکن پر خطر از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شوند، ندارید.
  5. عدم جابجایی بیمار: یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل، محافظت از گروه‌های آسیب پذیر است. معمولاً جابجایی افراد معلول و یا سالمندان که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند، امری دشوار و طاقت فرسا و بعضاً پرخطر است. انجام رادیولوژی در خانه اقدامی برای حفاظت بیشتر از این عزیزان و تسهیل فرایند تصویر برداری می‌باشد.
بخوانید
پرستاری در منزل

رادیولوژی در منزل

 

تحویل نتیجه رادیولوژی چگونه است؟


با توسعه علم و فناوری‌های ارتباطی، امکان ارسال فوری تصاویر وجود دارد. پس از انجام تصویربرداری، عکس و گزارش رادیولوژی از طریق دو روش برای افراد ارسال می‌شود.

در روش اول، از طریق پیامک نتایج رادیولوژی به بیمار اطلاع داده می‌شود. در روش دوم از طریق انواع پیام رسان‌ها مانند واتساپ و یا ارسال ایمیل نتایج برای بیماران فرستاده می‌شود. بدیهی است که این روش علاوه بر سهولت به روند تشخیص و درمان بیماری نیز سرعت می‌بخشد.

 هزینه رادیولوژی در منزل تهران


 تیم ما با کادری مجرب و ماهر و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات، خدمات عکسبرداری و رادیولوژی مانند: رادیوگرافی و سونوگرافی در منزل را با کیفیتی بالا برای شما عزیزان مقدور ساخته است.

 هزینه رادیولوژی در منزل به تعداد گراف‌های گرفته شده و تعداد عضو نیاز به تصویربرداری بستگی دارد. کمترین هزینه متعلق به تصویربرداری از شکم و ریه است. اعضای دیگر به علت گرافی بیشتر، هزینه بالاتری دارند.

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از هزینه رادیولوژی در منزل با ما تماس حاصل کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

 ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

هزینه ی انجام رادیولوژی در منزل بر طبق فاکتور های مختلفی تعیین می شود که البته بر طبق تعرفه های مشخص هستند و لازم به ذکر است که هزینه ی انجام این کار در مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به منزل کم تر بوده چرا که هزینه ی ایاب و ذهاب هم اضافه می شود و اما بپردازیم به فاکتور هایی که تعیین کننده ی قیمت هستند که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول نوع عکس برداری و روش آن است که با توجه به این که انواع مختلفی از روش عکس برداری وجود دارد هر کدام هزینه های جداگانه ای دارند و هم چنین تعداد قسمت ها برای عکس برداری در تعیین قیمت دخیل است.

۲- مورد دوم دستمزد فردی است که در داخل منزل کار رادیولوژی را انجام می دهد که همان طور که ذکر کردیم هزینه ی ایاب و ذهاب هم در این بین محاسبه خواهد شد و بسته به هر شخصی متفاوت بوده و خودشان تعیین خواهد کرد.

هزینه رادیولوژی در منزل

۳- مورد سوم در صورتی که جواب فوری عکس خود را بخواهید هزینه اش نسبت به حالت معمولی بیش تر می باشد.

معمولا این سه مورد بیش تر در تعیین قیمت این خدمات در منزل دخیل می باشند.

رادیولوژی در منزل چگونه انجام می شود؟

در منزل رادیولوژی توسط افراد متخصص که پزشک هستند انجام می شود و دارای دستگاه های مخصوص سیاری می باشند که قابلیت حمل آن ها نسبتا آسان است و با خود به مکان ها و منازل مختلف می برند. معمولا جواب آن در روزهای آتی آماده می شود که فرد بدون حضور یافتن به مکانی می تواند جواب آزمایش خود را داشته باشد و از طرق فضای مجازی به راحتی ارسال می کنند و یا سایر روش های دیگر. هم چنین در صورتی که نیاز فوری به جواب رادیولوژی خود داشتید با اعلام این موضوع به متخصص می توانید در لحظه جواب را بگیرید.
اگر احساس درد شدید در هر قسمت از بدن خود کردید به طوری که توانایی و قدرت حرکت نداشتید در این شرایط به راحتی می توانید از این خدمات کاربردی استفاده کنید که پس از ثبت درخواست خود در کوتاه ترین زمان به محل منزلتان می آیند و در هر شهر این موضوع به صورت مجزا می باشد.