ویزیت متخصص قلب در منزل

ویزیت متخصص قلب در منزل

افراد ممکن است به بیماری های مختلفی دچار باشند و در طی درمان ممکن است، مدت زمان طولانی زیر نظر پزشک بمانند به همین دلیل پزشکان برای بررسی و ویزیت بیمار های خود علاوه بر مطب و بیمارستان بیماران خود را در منزل نیز ویزیت می کنند. ویزیت متخصص قلب در منزل در شرایط مختلفی انجام می شود و برخی از شرایطی که بیمار به ویزیت احتیاج پیدا می کند به شرح زیر می باشد:

۱- گاهی اوقات ممکن است بیمار دچار نارسایی قلب شود و نیاز به ویزیت داشته باشد به همین دلیل می توانید برای ویزیت از این خدمات پزشکان استفاده کنید.

۲- برخی از بیماران برای چکاب ماهانه نارسایی قلب خود باید به پزشک مراجعه کنند اما به دلایل مختلفی نمی توانند به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنند در این مواقع می توان برای ویزیت، اقدام به ویزیت متخصص در منزل کنید.

۳- گاهی اوقات ممکن است بیمار عمل جراحی را به تازگی پشت سر گذاشته باشد و توانایی خارج شدن از منزل را نداشته باشد به همین دلیل پزشک متخصص برای ویزیت به منزل بیمار مراجعه می کند.

ویزیت متخصص قلب در منزل توسط پزشک برای تشخیص درست بیماری ها انجام می شود و زمانی که پزشک برای ویزیت به منزل مراجعه می کند وظایف خود را باید به بهترین شکل انجام دهد و وظایف متخصص در موارد زیر می باشد.

ویزیت متخصص قلب در منزل

۱- یکی از وظایف متخصص این است که بیمار را به خوبی ویزیت کند و تمامی موارد را به خوبی چک کند تا صورت وجود علائم خاص اقدام شود. پزشک هنگام ویزیت بیمار تمامی علائم را به طور کامل بررسی می کند.

۲- پزشک متخصص پس از بررسی بیمار در صورت وجود امکانات اقدام به نوار قلب و… می کند تا بتواند به صورت دقیق نحوه درمان را مشخص کند و دارو های لازم را تجویز کند.

۳- پزشک برای تشخیص نوع بیماری ممکن است آزمایش هایی را تجویز کند و ممکن است بیمار نیاز به مراجعه بیمار به بیمارستان را داشته باشد.

ویزیت پزشک متخصص در منزل برای افراد مختلف و در رنج سنی مختلف انجام می شود تا برای درمان بیمار بتوان اقدام کرد. ویزیت پزشک در منزل هیچ محدودیتی ندارد اما گاهی اوقات ممکن است که از قبل نیاز به هماهنگی باشد تا بتوان در یک بازه زمانی کامل بیمار را بررسی کرد اما گاهی اوقات ممکن است افراد به صورت اورژانسی به ویزیت احتیاج داشته باشند.
برخی از پزشکان به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند تا اگر زمانی فردی نیاز به پزشک داشت در اسرع وقت به بیمار مراجعه کنند. مراجعه پزشک به بیمار با تمامی ابزار های لازم انجام می شود و در صورت نیاز به دستگاه و ابزار های دیگر با دستیار خود تماس حاصل می شود تا وسایل مورد نیاز را برساند.

بخوانید
۶ ویتامین ضروری برای رشد نوجوانان

ویزیت متخصص قلب و عروق در منزل چگونه انجام می شود؟

ویزیت قلب و عروق در منزل توسط متخصص یکی از روش های ویزیت بیمار است که برای راحتی بیماران خاص انجام می شود اما نحوه ویزیت در منزل به صورت زیر انجام می شود.

۱- برای ویزیت قلب و عروق ابتدا باید با پزشک مورد نظر خود تماس بگیرید و مشکل خود را بیان کنید و پزشک نسبت به صلاحدیدی که به مشکل شما دارد تصمیم می گیرد که چه زمانی به منزل شما برای ویزیت مراجعه کند. اگر وضعیت بیمار حاد باشد پزشک هر چه زود تر خود را به منزل بیمار می رساند اما اگر مورد خاصی نباشد پزشک در یک تا دو روز آینده خود را برای ویزیت قلب و عروق به منزل فرد می رساند.

۲- پزشک برای مراجعه به منزل برای ویزیت قلب و عروق تمامی ابزار ها و وسایل مورد نیاز خود را با خود همراه می کند تا بتواند به صورت تخصصی تمامی موارد را ویزیت کند.

۳- پزشک هنگام ویزیت از بیمار سوالات لازم را می پرسد و توصیه های خود را به بیمار برای درمان راحت تر توضیح می دهد.

ویزیت متخصص قلب و عروق در منزل چگونه انجام می شود؟

۴- هنگام ویزیت پزشک سعی می کند تمامی موارد را در منزل بررسی و ویزیت کند اما برخی از آزمایشات را نمی توان در منزل انجام داد و به بیمار توصیه می کند که در اسرع وقت به بیمارستان یا مطب برای انجام آزمایشات مراجعه کند.

۵- پس از ویزیت بیمار تمامی دارو هایی که برای درمان احتیاج است را تجویز می کند و اگر پزشک متخصص همراه خود دارو ها را داشته باشد به بیمار تحویل می دهد.

بخوانید
عفونت ادراری

متخصص قلب و عروق پس از بررسی پس از گذشت چند روز دوباره برای ویزیت بیمار مراجعه می کند تا شرح حال بیمار را کاملا بررسی کند و نحوه بهبود بیمار را نسبت دارو های تجویز شده مشاهده کند. متخصص قلب و عروقی که برای ویزیت به منزل مراجعه می کند در زمینه کاری خود تجربه های بسیاری بالایی دارند و اگر به صورت تخصصی بیمار را ویزیت کنند به راحتی نحوه و نوع درمان را مشخص می کنند.

نارسایی قلب چیست؟

نارسایی قلب یکی از بیماری هایی می باشد که در هر سنینی ممکن است رخ دهد و فرد را دچار این بیماری کند این بیماری اگر فرد پیش زمینه داشته باشد به راحتی دچار آن می شود. برخی از نشانه هایی که نشان دهنده ی نارسایی قلبی می باشد را در موارد زیر توضیح می دهیم.

۱- تنگی نفس در حین انجام کار های روزمره

افرادی که دچار نارسایی قلب هستند هنگام انجام فعالیت های روزمره احساس می کنند به راحتی نمی توانند تنفس کنند و در حین کار نفس کم می آوردند. تنگی نفش یکی از نشانه های نارسایی قلبی می باشد و برای درمان آن می توانید از پزشک متخصص کمک بگیرید تا برای درمان شما ویزیت های لازم را انجام دهد.

۲- ارتوپنه

ارتوپنه یکی از نشانه های نارسایی قلبی می باشد و افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند دفعات زیادی ممکن است با چنین مواردی رو به رو شده باشند. ارتوپته در افراد زمانی که دراز کشیده اند رخ می دهد و فرد احساس تنگی نفس می کند. ارتوپنه در افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند زمانی که ایستاده اند یا نشسته اند رخ نمی دهد و زمانی که فرد می خوابد کم کم تنگی نفس تشدید می شود.

۳- تنگی نفس شبانه

اگر زمانی که به خواب می روید و پس از چند ساعت با احساس تنگی نفس از خواب بیدار می شوید نشان دهنده ی نارسایی قلبی می باشد و اگر چنین موردی باز هم پیش آمد بهتر است که برای درمان و ویزیت حتما به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا برای درمان اقدام شود.

بخوانید
آیا خشکی دهان از علائم ابتلا به کرونا است؟

نارسایی قلب چیست؟

۴- ادم حاد ریوی

یکی از نشانه های بیماری نارسایی قلبی، ادم حاد ریوی می باشد که ممکن است برای فرش رخ دهد. ادم حاد ریوی به این صورت است که هر چند وقت یک بار ریه ها آب می دهند و فرد نمی تواند به خوبی تنفس کند و برداشتن آب ریه با دستگاه ها در بیمارستان انجام می شود. برای درمان ادم حاد ریوی بهتر است که از پزشک متخصص کمک بگیرید و طبق تجویز دکتر برای درمان اقدام کنید.

۵- ضعف شدید

ضعف شدید یکی از نشانه های نارسایی قلبی است که برای افراد رخ می دهد و اگر در شبانه روز بیش از حد احساس ضعف دارید می توانید برای مشخص کردن علت اصلی آن به پزشک مراجعه کنید.
نارسایی قلب جزو بیماری هایی است که در آن قلب نمی‌ تواند به خوبی خون را به سایر اعضا و بافت‌های بدن پمپ کند به دلیل این که قلب توانایی خود را از دست داده و با پمپاژ کردن خون احساس ضعف و خستگی را در بدن ایجاد می کند. بیماری نارسایی قلبی معمولاً به دلیل ضعف عضله های قلب و تنگ شدن رگ های اصلی قلب یا اختلالات در ساختار قلب به وجود می آید.
هنگامی که فرد دچار نارسایی قلبی می شود، شریان ها و رگ های اصلی که در پمپاژ کردن خون موثر هستند مسدود می شوند یا راه آن تنگ می شود به همین دلیل فرد دچار نارسایی قلبی می شود علاوه بر این موارد نارسایی قلب ممکن است با علائم مانند خستگی، تنگی نفس، تورم و سرگیجه، تنگی نفس هنگام دراز کشیدن، احساس خفگی در طول روز و… را به همراه باشد.
در صورت عدم اقدام برای درمان این بیماری  نارسایی قلب ممکن است منجر به مشکلات جدی و حتی فوت شود به همین دلیل برای درمان این بیماری سعی کنید سریعا اقدام کنید و برای درمان از پزشک متخصصی که در این زمینه تجربه و اطلاعات بالایی دارد کمک بگیرید تا سریعا روند بهبودی را اجرا کنید و درمان شوید.